Roewe 950, urmaşul chinez al lui Rover 75

Autor: Tiberiu Abagiu 25 apr. 2012 Prezentări

După falimentul din 2005, brandul Rover a fost cumpărat de chinezii de la SAIC (Shanghai Automotive Industry Corp), cel mai mare constructor chinez de automobile, şi redenumit Roewe. Problema cea mare era că producătorul chinez a cumpărăt drepturile de producţie a modelelor Rover 25 şi 75, dar nu a putut împrumuta şi titulatura automobilelor, marca Rover fiind adjudecată de Ford. Totuş, versiunea chineză a automobilelor a păstrat liniile şi formele britanicilor.

De curând au apărut pe internet imagini cu un sedan de lux denumit Roewe 950, acesta fiind considerat succesorul lui Roewe 750. Cel mai probabil, noul model va fi construit pe platforma Epsilon II a constructorului american GM, prezentă deja la Opel Insignia, Saab 9-5 sau Buick LaCrosse. Acest lucru este posibil datorită numeroaselor acorduri joint-venture deţinute de SAIC împreună cu General Motors.

Legat de dimensiunile noului Roewe, aceasta va avea o lungime de 4.996 mm, o lăţime de 1.860 mm şi va fi înalt de 1.502 mm. Iar în premieră pentru un model chinezesc, Roewe 950 promite la interior o calitate a materialelor capabilă să rivalizeze cu cea a modelelor occidentale sau japoneze. În plus, se pare că planşa de bord va fi foarte asemănătoare cu cea a lui Buick LaCrosse.


În ceea ce priveşte propulsoarele, constructorul chinez a anunţat că Roewe 950 va dispune de trei motorizări: două cu patru cilindri în linie (2.0 l şi 154 CP, respectiv 2.4 l şi 186 CP) şi una V6 de 3.0 l şi 265 CP.

Prezentarea oficială a lui Roewe 950 va avea loc pe 11 aprilie în cadrul Salonului de la Beijing, iar comercializarea sa piaţa chineză va demara în a doua parte a anului.


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide